پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:04 - 1403/02/16

طرح نور فاز اول قانون جامع حجاب و عفاف است / ویدئو

کارگر آنلاین | در حالی که لایحه حجاب و عفاف در درون جامعه متدین و انقلابی، حساسیت هایی را برانگیخته بود اما دفاع سردار رادان از این لایحه حاوی پیام هایی بود.

به گزارش کارگر آنلاین ، در حالی که لایحه حجاب و عفاف در درون جامعه متدین و انقلابی، حساسیت هایی را برانگیخته بود اما دفاع سردار رادان از این لایحه حاوی پیام هایی بود.


  • سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم اصفهان که برای حمایت از طرح فراجا در گلستان شهدای این شهر جمع شده بودند، گفت: نمایندگان مجلس اصفهان که پیگیر لایحه حجاب و عفاف بودند هم تلاش کردند، هم آبرو گذاشتند، دعوا کردند و خون دل خوردند تا از دین خدا دفاع کنند و اگر هم اتفاقی نمی افتاد آبرویی که آنها گذاشتند ذخیره آخرت و خیر دنیا برای آنها می شد.

این جملات و موضع گیری فرمانده کل انتظامی نشان داد برخی حساسیت ها و دغدغه ها گرچه از خلوص نیت و صفای طینت منتقدان است اما نباید مانعی برای "قاعده مند شدن" و "جامع نگری" در مقابله با مصادیق برهنگی و تن نمایی در جامعه باشد.

  • نکته جالب توجه این است که سردار رادان برای تمجید و تشکر از نمایندگان مجلس، تاکید کرد که آنها هم برای طرح نور و هم لایحه حجاب و عفاف تلاش کردند و اصولا این دو در کنار یکدیگرند و نه جدا! متاسفانه برخی انتقادات یکسویه و غیر دقیق در فضای مجازی به گونه ای شبهه افکنی می کرد که گویا لایحه حجاب و عفاف در تقابل با طرح نور یا در تضعیف فراجا است اما این موضع سردار رادان نشان داد عملا طرح نور، پیوست میدانی و فاز اول از قانون جامع حجاب و عفاف است.

گفتنی است سردار رادان قبلا از دهها نهاد فرهنگی و اجتماعی در خصوص کار ایجابی و موثر در حوزه عفاف و حجاب که کم کاری و مسوولیت گریزی آنها نهایتا به مفاسد و مظاهر منکر خیابانی رسیده است گلایه کرده بود. از این منظر لایحه حجاب و عفاف بسیار گسترده است و از سلبریتی ها تا صنوف و بازار پوشاک را در بر می گیرد و عملا چتر کلان و قانون جامعی است که تا کنون وجود نداشته یا حداقل در یک قانون، تجمیع و تصریح نشده است. از سوی دیگر، ایجاد تکلیف قانونی برای وزارت خانه ها و دستگاههای دولتی و برخورد با مدیران متخلف به عنوان اصلاح همه جانبه و نه تک ساحتی در این قانون بسیار قابل توجه است.

عکس : پیمان شاه سنایی / ایسنا

download

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین